Al 25 jaar goed op weg!

Terugblik op ons jubileumfeestje.

[stichting En Route is vanaf 2015 een onderdeel van de Nico Adriaans Stichting en heet NAS En Route]

Op 21 september vierde Stichting En Route haar 25-jarig bestaan. Ieder verbonden met de Stichting was uitgenodigd om dit met ons te komen vieren. De opkomst was groot en het werd een zeer geslaagde dag.

Net op tijd staat alles klaar en weet ieder zijn taak voor die dag. Het buffet is prachtig opgebouwd met vers gebakken taarten en cupcakes die een dag van te voren gebakken werden door de deelnemers van Kookclub Catering. De zaal is omgetoverd tot een “En Route-waardige” feestruimte: landkaarten, logboeken, papieren jaarplanningen en een kleine televisie met bandrecorder waarop oude video’s af worden gedraaid. Op de muur worden foto’s uit de afgelopen 25-jaar geprojecteerd en uit de boxen klinken de memorabele klanken van tal van liedjes die rond het kampvuur gezongen werden.

Bij binnenkomst in de kerk ’t Steiger krijgt men een welkomstdrankje en worden al direct de eerste begroetingen uitgewisseld met oud-collega’s en bekenden. De zaal vult zich met lachende gezichten van mensen die even terug in de tijd gaan om zich grappige, spannende, maar ook emotionele momenten te herinneren. “Wie had dat gedacht, dat wij elkaar na twintig jaar hier nog terug zouden zien!”

Naast herinneringen ophalen onder het genot van een hapje en een drankje staat er een hoop op het programma. Deze dag is immers ook het afscheidsfeestje van scheidend directeur en oprichter  Peter Franken.  Hij wordt door de stad Rotterdam geëerd met de Erasmusspeld die wethouder Korrie Louwes hem opspeldt. Professor Jan van der Ploeg houdt een boeiend betoog over zijn studie naar ervaringsleren. De eenmalige jubileumuitgave, de ‘glossy’ PETER wordt onthuld en het stokje van het directeurschap wordt officieel overgedragen aan Sanne Jense.

Aan de ‘glossy’ PETER, mede mogelijk gemaakt door het Europees Sociaal Fonds (ESF), is het afgelopen jaar hard gewerkt. Het resultaat mag er zijn: een 60 pagina's tellende uitgave over Stichting En Route. Het is niet alleen gevuld met wetenswaardige interviews met deskundigen, werknemers en deelnemers. maar tevens een getuigschrift van de visie van Stichting En Route over hulpverlening in een steeds killer wordend maatschappelijk klimaat. De ondertitel ‘En Route par Glaciaire’ slaat op de missie van Stichting En Route: het versterken van positie van de hulpverlenende instanties in deze barre tijden. Wilt u meer weten over de ideeën die Stichting En Route daar over heeft ontwikkeld, neem dan contact op met ons hoofdkantoor en vraag naar Sanne Jense. Zij komt deze missie graag met u delen.

Voor een fotoreportage van de dag kunt u terecht op onze Facebookpagina of klik hier.

Stichting En Route bestaat dit jaar 25 jaar: een terugblik op het jubileumfeest van 21 december 2012.

Op 21 september vierde Stichting En Route haar 25-jarig bestaan. Iedereen die verbonden is, of was, met de Stichting was uitgenodigd om dit met ons te komen vieren. De opkomst was groot en het werd een zeer geslaagde dag.

Voor een fotoreportage van de dag kunt u terecht op onze Facebookpagina of klik hier .