Wildkamperen, zwemmen en lekker eten, maar toch geen vakantie. Je biezen pakken is een intensief trainingsprogramma voor gezinnen met behoefte aan ondersteuning.

Soms loopt het nou eenmaal niet zo lekker binnen het gezin: er zijn veel conflicten, een goede sfeer is ver te zoeken, teveel werk en te weinig tijd voor elkaar, behoefte aan ondersteuning door vervelende omstandigheden. Allemaal redenen waarom jij met je gezin mee zou kunnen gaan met ons gezinsproject “Je biezen pakken”.

“Je biezen pakken “ is een programma rond een intense, achtdaagse tocht in Zuid-Frankrijk waarin wij zorgen voor ervaringen die jullie als gezin gezamenlijk gaan beleven.

Voorafgaand aan de tocht zullen de deelnemende gezinnen elkaar ontmoeten op ons basiskamp Chilly in de Franse Ardennen. Tijdens dit intakeweekend gaat de coach per gezin kijken waar het behoefte heeft aan ondersteuning.

Wild kamperen, zwemmen en lekker eten. Toch is ‘Je biezen pakken’ geen vakantie, maar een intensief trainingsprogramma tijdens de vakantieperiode. Onder begeleiding gaan de gezinnen deels te voet, per kano en per mountainbike trekken door de Franse natuur. Er wordt door de outdoortrainers gelet op leiderschapsstijlen, vertrouwen en samenwerking. Aan het einde van een intensieve dag besluit de groep gezamenlijk waar ze voor de nacht het kamp opzetten. Elke ochtend en avond komt de gezinscoach met ontbijt en avondeten. Na het eten zijn er individuele gesprekken met de gezinsleden. Er worden regelmatig groepsgesprekken per gezin gevoerd. In deze gesprekken wordt de voortgang van elk gezinslid besproken.

Na ‘Je biezen pakken’ kan er in overleg met de gezinsleden besloten worden om terug in Nederland nog een aantal begeleidingsgesprekken te voeren als nazorg. Ouders en jongeren vanaf 16 jaar krijgen een verslag met de uitgewerkte aantekeningen en reminders van de gesprekken met de trainer/coach. Er wordt een terugkomdag georganiseerd waar het logboek en foto’s aan de gezinnen overhandigd worden.

Na afloop van “Je biezen pakken” ben je een ervaring rijker, niet alleen door de vele activiteiten maar vooral de andere manier van contact binnen het gezin.

Soms loopt het nou eenmaal niet zo lekker binnen het gezin: er zijn veel conflicten, een goede sfeer is ver te zoeken, te veel werk en te weinig tijd voor elkaar, behoefte aan ondersteuning door vervelende omstandigheden. Allemaal redenen waarom jij met je gezin mee zou kunnen gaan met ons gezinsproject Je biezen pakken

Je biezen pakken is een programma rond een intense, achtdaagse tocht in Zuid-Frankrijk waarin wij zorgen voor ervaringen die jullie als gezin gezamenlijk gaan beleven.

Wild kamperen, zwemmen en lekker eten. Toch is Je biezen pakken geen vakantie, maar een intensief trainingsprogramma tijdens de vakantieperiode. Onder begeleiding gaan de gezinnen deels te voet, per kano en per mountainbike trekken door de Franse natuur. Er wordt door de outdoortrainers gelet op leiderschapsstijlen, vertrouwen en samenwerking. Aan het einde van een intensieve dag besluit de groep gezamenlijk waar ze voor de nacht het kamp opzetten. Elke ochtend en avond komt de gezinscoach met ontbijt en avondeten. Na het eten zijn er individuele gesprekken met de gezinsleden. Er worden regelmatig groepsgesprekken per gezin gevoerd. In deze gesprekken wordt de voortgang van elk gezinslid besproken.

Na Je biezen pakken kan er in overleg met de gezinsleden besloten worden om terug in Nederland nog een aantal begeleidingsgesprekken te voeren als nazorg. Ouders en jongeren vanaf 16 jaar krijgen een verslag met de uitgewerkte aantekeningen en reminders van de gesprekken met de trainer/coach. Er wordt een terugkomdag georganiseerd waar het logboek en foto’s aan de gezinnen overhandigd worden.

Na afloop van Je biezen pakken ben je een ervaring rijker, niet alleen door de vele activiteiten maar vooral de andere manier van contact binnen het gezin.