Samen weg van huis: acht dagen ontspanning en ondersteuning voor jonge moeders en hun kinderen in het rustige Zuid-Frankrijk.

Dit project is bedoeld voor tienermoeders die ondersteuning nodig hebben in de opvoederssrol en toe zijn aan een week ontspanning. Moeder en kind(eren) komen voor acht dagen naar onze basislocatie Lemerie in Zuidwest-Frankrijk. Een trainer/coach en sociaal pedagoge zijn aanwezig voor de methodische begeleiding. Plezier met elkaar en vooral plezier met je kind, dat klinkt vanzelfsprekend maar is het vaak niet. Op Lemerie ervaren de moeders hoe fijn en belangrijk onderdeel van de opvoeding dat is. Ook wordt er veel aandacht besteed aan het vinden van ritme en regelmaat voor moeder en kind. Tijd en ruimte om te kunnen ontspannen is ook daarbij essentieel.

Doneer direct of bekijk de crowdfunding pagina voor dit project.

We bouwen de vakantieweek rustig op door samen met de moeders, de kinderen en de kinderbegeleiders bij het meer te zwemmen, te spelen en te eten. De rest van de week is gevuld met outdooractiviteiten, zoals een kanotocht, fietsen en klimmen. Om te shoppen gaan we een dagje naar AngoulÍme en op vrijdagochtend naar de Franse markt in Riberac.

Terwijl de moeders op pad zijn, worden de kleintjes door twee kinderbegeleiders op de crèche van Lemerie beziggehouden en voor de iets groteren is er tekenen, schminken, muziek en spelen in het zwembadje. Iedere avond worden de jonge gezinnen verwend met een heerlijk maal aan de lange tafel in de  avondzon. De moeders krijgen ondersteunende persoonlijke gesprekken met de coach of pedagoge. Als de kinderen op bed liggen hebben de moeders de tijd om na te genieten van de dag.

Samen weg van huis: acht dagen ontspanning én ondersteuning voor jonge moeders en hun kinderen in het rustige Zuid-Frankrijk.

Download hier onze flyer voor meer informatie!

Bezoek NASvrijwilligers.nl om mee te werken!