Trainingskamp voor jongeren uit het Rotterdams Praktijk Onderwijs als extra stimulans om school af te maken.

Ervaringsgericht leren is doen. Daarmee gaan we aan de slag tijdens deze uitdagende 5-daagse training op ons basiskamp Chilly in de Franse Ardennen. Deelnemers aan deze training zijn jongeren uit Rotterdamse achterstandswijken die praktijkonderwijs volgen en die tijdens hun stageperiode ondersteuning krijgen. Het doel is om deze jongeren extra te motiveren, hun stage tot een goed einde te brengen en voortijdige uitval te voorkomen.

Wij vinden het belangrijk om de jongeren te ondersteunen in het vergroten van hun doorzettingsvermogen, in het omgaan met conflictsituaties en in het verbeteren van de samenwerking in teamverband. Om deze doelen te bereiken zetten we onze bekende outdooractiviteiten in, zoals mountainbike- en kanotochten en samenwerkingsspellen in ons spellenbos.

Na de outdoortraining keren de jongeren een ervaring rijker, gemotiveerd en gestimuleerd terug om hun studie voort te zetten.

Jongeren uit Rotterdamse achterstandwijken die praktijkonderwijs volgen en tijdens hun stageperiode ondersteuning krijgen zijn de deelnemers van deze training. Het doel is om de jongeren extra gemotiveerd te houden, hun stage tot een goed einde te laten brengen en voortijdige uitval te voorkomen.

Tijdens de trainingsweek staan verschillende leerpunten centraal. Wij vinden het belangrijk om de jongeren te ondersteunen in het vergroten van hun doorzettingsvermogen; het verbeteren van omgaan met conflictsituaties en we stimuleren de samenwerking in teamverband.

We willen deze doelen bereiken doormiddel van onze bekende outdooractiviteiten. Door een mountainbike- en kanotocht vergroten de jongeren hun doorzettingsvermogen en doormiddel van samenwerkingsspellen in ons spellenbos versterken zij het teamverband.

Na de outdoortraining keren de jongeren gemotiveerd en gestimuleerd terug om hun studie voort te zetten.

Trainingskamp voor jongeren uit het Rotterdamse Praktijk Onderwijsls als extra stimulans om school af te maken.Ervaringsgericht leren is doen. En ervaringsgericht leren is wat centraal staat tijdens deze uitdagende 5-daagse training op ons basiskamp Chilly in de Franse Ardennen. Het is een proces waarbij je ervaring en kennis opbouwt, vaardigheden verwerft en waarden opbouwt.