Veel actie in de rotsachtige natuur van het Boheems Paradijs: raften, high ropes, klimmen en een duik in het stromende water van de Jizera...

Tsjechië, het land dat in Nederland meer bekend staat als wintersportgebied, is ook in de zomer een mooie locatie voor outdooractiviteiten. In 2010 hebben wij besloten om onze zomerkampen niet meer in het Boheemse Woud, maar in het Boheems Paradijs te organiseren. Het Boheems Paradijs is een rotsachtige streek, zeer geschikt voor klimmen en mountainbiken.

Na een busreis van ongeveer 10 uur komen we aan we bij de thuisbasis in het plaatsje Malá Skála, gelegen aan de stromende rivier de Jizera. Op het terrein rond het huis is ruimte voor een barbecue, kampvuur en door de liefhebbers kan er gekampeerd worden. Het huis bestaat uit twee etages en wij zullen op de bovenste etage verblijven. In de woonkeuken koken we gezamenlijk onze maaltijden. Naast een woonkeuken zijn er diverse slaapkamers met 4 tot 6 bedden.

Naast klimmen, abseilen en mountainbiken biedt de streek nog veel meer, denk aan kanoën over rustige wateren tussen rotsachtige oevers, of raften voor diegenen die voor iets meer uitdaging gaan. Wandelen op bosachtige bergpaden, of een middag hoog in de lucht een high ropes parcours afleggen. Onze mensen begeleiden de activiteiten in samenwerking met Engels sprekende, gediplomeerde, Tsjechische instructeurs. Ook een uitstapje naar Praag is mogelijk.

Download hier onze Zomer- en winterkampen 2014-2015 brochure (PDF) voor meer informatie over data en prijzen!