Uitgestrekte vlaktes, groene fjorden en glinsterende wateren. Tweeweekse trip voor jongeren uit Nederlandse, Deense en Noorse zorginstellingen.

Een uitgestrekte vlakte, tot in de verste verte is het groen. Een koel briesje. Als jullie 's avonds uitgeput in de hut aankomen wordt er een heerlijk, typisch Scandinavisch, gerecht genuttigd. Vermoeid neergestreken bij het warme vuur van de openhaard luistert iedereen roezig naar de prachtige Noorse sprookjes die de gids jullie vertelt.

Cross the Border-projecten zijn speciale projecten voor jongeren van 15 tot 21 jaar die om wat voor redenen dan ook even stil zijn komen te staan, jongeren die niet meer weten wat voor hen de beste keuze is voor de nabije toekomst of die school dreigen te verlaten. Voor al deze jongeren hebben wij de Cross the Border-projecten ontwikkeld, om  het proces naar een positieve toekomst in gang te zetten.

Voor meer informatie, kunt u het Cross the Border programma (pdf) downloaden.

Het gaan twee weken vol nieuwe ervaringen worden. Samen met Nederlandse, Deense en Noorse jongeren breng je een bezoek aan Denemarken en Noorwegen. Gezamenlijk maken jullie een voettocht door het groene fjordengebied en ondernemen jullie nog veel meer Noorse activiteiten. Tijdens de trip maak je nieuwe internationale vrienden en kom je meer te weten over cultuurverschillen. De reis is voor jongeren uit zorginstellingen in heel Nederland. Vanuit En Route en onze Noorse en Deense collega-instellingen gaan jongerenbegeleiders mee op reis voor de nodige ondersteuning. Activiteiten worden begeleid door gediplomeerde Denen en Noren.

Cross the Border-projecten zijn speciale projecten voor jongeren van 15 tot 21 jaar die om wat voor redenen dan ook even stil zijn komen te staan, jongeren die niet meer weten wat voor hen de beste keuze is voor de nabije toekomst of die school dreigen te verlaten. Voor al deze jongeren hebben wij de Cross the Border-projecten ontwikkeld, om het proces naar een positieve toekomst in gang te zetten.

Download hier onze Zomer- en winterkampen 2014-2015 brochure (PDF) voor meer informatie over data en prijzen!