Leven en werken met de Cambodjanen. Zestig jongeren ervaren ontwikkelingswerk...

Einde van het jaar 2011 vertrekt er weer een groep jongeren naar Cambodja! Het is een voortzetting van het Cambodjaproject dat in 2008 werd gestart. Er is sinds die tijd veel veranderd in de sloppenwijk Anlong Khong waar de jongeren afgewisseld een maand naar toe zijn gegaan. Het doel van dit project is het verbeteren van de levensstandaard in de sloppenwijk, zodat de bewoners in de toekomst onafhankelijk worden van externe fondsen.

De voornaamste activiteiten zijn het begeleiden van de in 2008 opgezette vuilophaaldienst, het voorzetten van het varkensproject en het verbeteren van de afwatering in het dorp. In de periode 2008-2010 is er door de deelnemers van Stichting En Route en Xplore hard gewerkt aan een vernieuwde afwatering in het dorp. Helaas heeft deze veel schade opgelopen tijdens de damdoorbraak in november 2010. Om te voorkomen dat Anlong Khong een sloppenwijk blijft is er in 2010 een start gemaakt met een bewonerscommissie. Mede hierdoor voelen de bewoners zich gesteund om van de sloppenwijk een dorp met bestaansrecht te maken.

In de november/december van 2011 zal een nieuwe groep afreizen naar Cambodja om daar te werken aan de wederopbouw van het afwatersysteem. Voor meer informatie en voor het volgen van hun reis kunt u kijken op hun weblog, een link naar deze website volgt spoedig. Wilt u teruglezen hoe de groepen van 2009 en 2010 het hebben gehad op hun reizen, lees dan de weblog die zij bijhielden.